söndag 7 september 2008

Nu är det klart!

Slarvans rum är klart och hon är installerad på nedreplan.
Det blev bra. Idag såg vi till att bära ner det sista av dotterns miljontals småpryttlar och försökte få in allt på hyllor och i lådor. Jim kliade sig i håret och skakde på huvudet, men det gick. Jag lovar att den ungen får inte en leksak till av oss. Inte en penna heller för den delen och definitivt inga mer stenar eller glasdjur.
Örhängen, det blir det nya för Slarvan. De tar inte så stor plats.
Nu fattas bara saccosäken från Fabrik 19. Undrar när jag har vägarna förbi Tibro?
På tavellisten ovanför skrivbordet står mängder av små söta burkar, fina figurer och en gipsfigur från min syster. Det är svårt att få det sådär rent och snyggt och bortplockat när man inreder åt en 8 åring...

Jag var tvungen att ta en bild på värsta hyllan. 50 småstenar från Europas alla hörn. Glasdjur i parti och minut + 2 kottar från Korsika, en robbothund och en spargris. Jag skall erkänna att jag ALDRIG dammar. Nu hajar ni varför...

2 kommentarer:

Ninne sa...

jättejättefint. Jag längtar efter att se på riktigt.

Här får jag fengshui-ångest av att folk sparar trasiga McD-leksaker från -02 eller kartonger som leksaken låg i eller kartan där klistermärkena satt innan man klistrade upp dem. Gah!

Men ni är superduktiga som håller på hela tiden och snyggt blir det!
Hur gick det med silverfiskar eg?

~Stina

Ke.Li sa...

Jo, de skickade 3 fällor från Anticmex. Vi har en på toan uppe, en i Slarvans rum och en i lekrummet. Vi har fångat 2 på en vecka=inga problem. Hade det varit 15 på 3-4 dagar, så hade de varit tvungna att komma hit och spraya nått.

Slarvan bryr sig inte om leksaker, hon bryr sig om små grejer. I mängder. Jim fick panik: "Det får inte plats! Vi har tänkt fel. Hon måste ha ett större rum!"

Men det gick, när Jim och jag fick jobba ifred!